Dagens utmaning...

Hedvig har utmanat mig i att skriva tio sanningar om mig själv såå här kommer de...mitt livs tio sanningar (nästans som Fevens tio budorden, hihi)

1. Jag blir snabbt uttråkad, jag ger mig in i nya projekt och hobbies med eld och lågor och en viss besatthet för att ganska snart tröttna och ägna mig åt något annat. Antagligen därför jag aldrig blir så värst bra på någonting.

2. Jag är vansinnigt intresserad av godis, att äta det, prata om det och verkligen gå in på djupet av smak och form och nya kombinationer (ett intresse som tyvärr aldrig verkar ge vika).

3. Gick ut grundskolan med mediokra betyg och med fast övertygelse om att jag var dålig i skolan och aldrig skulle bli bra...tog ett antal år senare min lärarexamen med VG på majoriteten av kurserna! En nyttig erfarenhet som jag tar med migi mitt yrke.

4. Trots att jag inte alltid visar det är jag en ganska känslig person.

5. Jag blev störtförälskad vid första ögonkastet i Berlin som stad, hoppas på att få spendera en längre tid där någon gång i framtiden.

6. Jag gillar heminredning mycket och tycker själv att jag är rätt bra på det.

7. Jag anser att Ben & Jerry´s glass är överskattad men köper den trots det någon gång bara för känslan av att få äta lyxglass direkt ur paketet.

8. Har sjuka komplex för mina ben och spanar alltid efter om det finns någon annan som har tjockare ben!!

9. Jag gillar egentligen inte färgen lila men har helt gått på den lila trenden och har numera både kläder och möbler i den kulören.

10. Jag tycker att jag alltid borde ha företräde vare sig jag kör bil, går eller cyklar. Det finns alltid en anledning till att jag borde få gå före!!!

Tio sanningar om mig själv, o sen var tänkt att jag skulle skicka utmaningen vidare till 3 av mina bloggvänner  o då utmanar jag Katti
korv, Blondinmamman Malin och Rebecka K som har lösenordskyddad blogg vilket kanske är lite tråkigt för er andra...

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Men Hanna då - du har väl alltid varit duktig i skolan även i högstadiet och dessutom har du absolut inte allt tjocka ben - de är både snygga och kurviga, och känslig kommer man faktiskt inte riktigt ihåg att du är lilla Hjärtat för du verkar alltid så tuff.... puss mamman

2009-12-14 @ 07:27:23
Postat av: Malin

Jag antar gärna utmaningen! Fast den kommer snart.

Jag måste fundera ut lite nya sanningar först;)

Postat av: Kattis

Vet du, vet du? JAG har tjocka ben - på riktigt. Nu för tiden när jag inte längre är mitt pinnsmala jag får jag inte på mig 90% av världens stövlar utan får gå till Big-is-beautiful-stövelavdelningen (om det nu skulle finnas).



Jag tycker också att Ben & Jerrys är överskattad! Den utlovar så mycket att man tror den skall smaka som en del av Paradiset. Gör den inte.



Godisdelen tror jag inte ens jag behöver understryka hur lika vi är. Det stämde för tio år sedan - det stämmer än idag. PUSS!

2009-12-15 @ 11:34:59
URL: http://www.metrobloggen.se/kattiskorvapa
Postat av: Rebecka

Hanna - Jag LOVAR att anta din utmaning, jag har inte glömt bort den!!



Hur har ni det så här i juletider?

KRAM

2009-12-22 @ 09:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback