söndag igen

Den här helgen blev inte riktigt som jag tänkte.
 Fredagen började med att jag åkte på jourstängningen men det var ok, vi skulle på After Work på bowlingen i Baggeby 18.00 så jag skulle inte ha hunnit hem innan iaf. Bowlingen var ni,ce jag var inte superdålig den här gången - hamnade faktiskt i mitten...Bowling är annars verkligen inte min grej, jag har en fruktansvärt förnedrande utvecklingskurva som pekar spikrakt neråt! Lite pinsamt är det allt, men ganksa kul i alla fall. Vi käkade tacobuffé efter spelet. Gott och mycket mat hamnade i min mage. Lite senare på kvällen började jag känna mig lite smått illamående, men det kan man ju göra efter tacos eller hur???
Väl hemma kändes det lite sämre och sen började helgens högpunkt - MAGSJUKA- fy fanken vad det tar på en att ha kräksjuka!!! Idag söndag mår jag i alla fall bättre, magen kurrar lite konstigt men jag känner att jag nog kan äta, så naturligtvis var jag bara helgsjuk - igen. Men å andra sidan är det ju få som gnäller så mycket som jag på hur lite pengar jag har så jag ska nog vara glad för att jag inte får så många karentsdagar, hihi.

En sak som jag tänkt på lite på sista tiden är alla oroliga föräldrar som jag möter i mitt yrke, det finns så många som är oroliga för precis allting - vad hände med att tro på sina barn. Är inte risken större att man råkar ut för någonting om man aldrig har varit med om något?
Kan bara titta på min egen barndom - inga brutna ben eller sjukvårdsvistelser för varken mig eller Hedvig och vi har sannerligen inte haft en direkt orolig pappa, mamma är lite mer skakis men har bitit ihop ganska bra. Haha när jag var tre år hittade mamma mig och mina två barnvaktande kusiner uppe på stalltaket lekandes kråkor, mina kusiner hade varit mycket duktiga och byggt ett fint bo så att jag inte skulle trilla ner, det gick bara fint.
När Hedvig var 6-7 år (stämmer det??) så var vi i Hemavan, Hedvig hade nyss lärt sig att åka slalom på egen hand och hade provat på några åk i de större backarna med pappa vilket naturligtvis gav mersmak. Pappa ville efter ett tag som alla vuxna ta en kaffepaus, Hedvig tog också paus men en fikapaus känns som lite långsammare för ett barn så snart ville ju hon åka mer. Ok naturligtvis åk i barnbacken några gånger tycker pappa. NEJ! jag vägrar tyckte Hedvig, jag vill åka i någon av de stora backarna! Pappa vill fika mer (pausa?) och de fortsätter att tjafsa en stund. Tillslut säger Hedvig -Då åker jag väl själv då!!! Och hon drar iväg till vuxenliften. Pappa får lite ångest (en gnutta oro kanske) och frågar mig den duktiga storasystern om inte jag kan åka efter. Japp det gör jag (jag var kanske också lite trött på att vila?).
Om någon har varit i Hemavan så vet ni att när man åker upp i liften (åtminstone var det så förr) så går ganska många backar ihop, för mig var det i alla fall inte tvärlätt att hitta rätt nedfart. När jag lite senare än Hedvig kom upp hittade jag min lillasyster i backen. Hon hade precis frågat några vuxna om vägen till den blå backen vilken hon gillade...Hedvig var inte ett dugg orolig, bara lite arg på pappa fortfarande. Jag med min erfarenhet av världen (säskilt då de svenska fjällen) ledde Hedvig vidare, det var bara det att det blev lite fel...vi hamnade i den svarta backen med puckelpist...haha...men det gick bra. Jag tror dock att Hedden åkte tillsammans med sin far resten av dagen...och antagligen jag med.
Jag vet inte - nu har inte jag några egna barn så det är väl lätt att säga men lite utmaningar är väl bara bra??

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Kattis

Magsjuka är INTE okej! Nu har inte jag haft det på tre miljoner år och det får gärna dröja ytterligare tre innan jag råkar på en släng.

Jag tror att jag kommer bli en riktig hönsmamma när den tiden kommer. Tycker allt är läskigt. Fredrik är dock av motsatt virke så när tiden är kommen kanske det jämnar ut sig.



Tycker Hedvig [hedviiig] fortfarande att jag har sveriges finaste dialekt? Hoppas det. puss!

Postat av: mammamumlan

Självklart är det bra med lite utmaningar även för små barn, lite förtroende måste man ju visa dem det blir de bara duktiga av - se på er... Ja du Hanna du jobbar väl idag för du kan väl inte vara sjuk ngn vardag... Ska ringa din syster och höra hur det är med henne - pussar...........

2009-02-23 @ 07:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback