Plums...

I morse konstaterade min kära J att han skulle behöva ett bubbelbad! Klart vi ska fixa sa jag...och nej jag tog inte fram en balja och pruttade, sååå kreativ var jag ju naturligtvis inte. Vi tog en tur till Eriksdalsbadet.
Hispig som jag är hann jag bli lite nervös och önskade att Jessen skulle byta kön så jag skulle slippa våndas där i omklädningsrummet på egen hand. Nu gick ju inte det att fixa sådär på stört så jag fick allt klara mig själv...och vet ni! helt bortkommen kan jag inte ha sett ut för jag fick t om hjälpa en liten tjej att fatta för henne viktiga beslut som hur hon skulle göra för att inte bli av med sin nyinköpta tvål och hennes handduk. Jaja...jag kom levande ut ur omklädningsrummet och med bikinin på rätt plats.

Vi tog en runda i badhuset och konstaterade att bubbelpoolerna var fulla så jag föreslog att vi skulle ta några varv på motionsbanan...rackarns kallt var det för en badkruka som mig men härligt att röra på flerret lite. Men heeelt smärfritt var det ju inte! Mamma du säger alltid att jag är så klumpig men vette rackarn om jag inte mött min överman - JENS!! Knappt första halvan på 25metersbanan hann vi simma innan den token tappade skåpnyckeln som naturligtvis inte flöt...nej den sjönk de dryga fem meterna till botten. Där tog våra värsta landkrabbefasoner över. Jessen kan inte vara under vattnet för han får så mycket vatten i öronen och jag kan inte var under vattenytan utan att hålla för näsan och blunda. Vi gjorde några tappra försök och det bästa försöket - när J tryckte ner mig- resulterade i att jag nådde botten med tårna. Försöken kantades av ett hysteriskt skrattande av mig. J må vara klantig men är en mycket handlingskraftig man och spanade snabbt in en proffsimmare på banan bredvid vår. Den vänliga proffssimmaren plockade enkelt upp nyckeln och Jessen slapp köra hem i sina blöta badshorts.

En mysig dag med massa bubbelbadande, pizza, rysare och godis har vi i alla fall haft. Nästa gång ska jag vara stentuff och proffsig i omklädningsrummet också! Det känns liiiite surt att det redan är måndag i morgon.

Puss

Kommentarer
Postat av: heddan

haha det var en rolig dag!!

2009-11-02 @ 22:50:33
Postat av: Kattis

HA HA HA! Å vad jag skrattade!

Postat av: Malin

Hahahaha! Oj vad jag hade velat se det där!!

Haha:D

2009-11-04 @ 19:20:02
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback