katt#%/(/(/%&"

I natt har Jens jobbat natt.
Då blir det ganska naturligt lite ensamt om kvällara eftersom Maj är rätt kvällsgnällig och jag i princip inte kan göra någonting då.
Dessutom har jag tabbat mig vad gäller föräldrapenningen och missat att bekräfta min ansökan så jag får ingen slant från dem förän i februari. Jag var tvungen att gråta en liten skvätt men sedan inse att vi klarar oss i alla fall. Jag har fått 10% av lönen för 150 dagar från Lidingö stad och har ju i alla fall lite på sparkontot.
Jag hade med andra ord ingen helmysig kväll.
Melchior har börjat hoppa upp i spjälsängen i tid och otid...en gång då Majskornet låg där dessutom så av vad jag tycker mycket rimliga skäl bestämde jag mig för en kattfri natt i sovrummet.
Katterna hanterade det ganska bra tyckte jag...lite småskrik och Melle satte igång att banka på dörren kl 4 i natt men annars ganska lugnt.
Trodde jag.
När jag vid 6:30 steg upp för att byta blöja på Maj får jag mitt straff för att jag varit så fruktansvärt självisk.
Katt M har skitit en stor hög mitt på badrumsgolvet, dessutom har någon antagligen den andra hjälpsamma städat runt högen och dragit ditt en prydlig krans av pellets. Katt S vaknar av att jag är uppe, den token sitter och tittar på mig...från Majs vagga (helt förbjudet område för katter!)
Får se om de fortsätter straffa oss...smmanlagt har de skitit fem gånger sedan någon gång i natt i alla fall!

Nu ska vi snart på BVC får se hur mycket lillskruttan ökat den här veckan♥

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Men Gud förbannat - jag förstår dej mycket väl att sinnet rinner till! Visst svor du?

2011-01-25 @ 12:06:33
Postat av: Hanna

Haha...faktiskt inte en svordom...jag är en luuugn mamma :)

Postat av: mammamumlan

Ja ja - kommer du ihåg "pappajäveln"???

2011-01-26 @ 09:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback