Om man skulle ta sig i kragen kanske...

Det har inte blivit mycket bloggat här inte på sista tiden. Har ingen riktigt bra ursäkt annat än att jag både varit lite upptagen och väldigt trött.

Maj bjöd på ett gäng sovmornar förra veckan (dvs hon sov till åttasnåret) jag hurrade och tänkte (hoppades) att det skulle bli en vana att sova så länge. Så var det inte. De senaste dagarna har hon vaknat kl 6 och strax därefter, mamman är trööött!! Till min tröst har hon de senaste två dagarna legat kvar i sin säng eller vår och lekt för sig själv i upp emot en halvtimma så jag har kunnat blunda lite till. Jens har jobbat så mycket på sista tiden så jag har inte gärna kunnat förvänta mig att han ska gå upp och ta morgonpasset :)

Veckan har också bjudit på Majs andra vaccination som hör och häpna gick riktigt bra. Hon skrek när hon blev stucken men var glad innan vi gick ifrån sköterskans rum. Hon har varit lite småkrasslig efter det dock men jag vet inte riktigt vad som är vaccinationen och vad som är det jag skyller allt på just nu - tänderna! Inga risgryn har tittat upp ännu men jag undrar om det inte är på g.

Gullungen har också passat på att väcka mig med två små fingrar i min näsa och ett stort solskensleende. Man kan ju inte annat än bli glad, haha.

I morgon gör vi flygdebut. Maj, jag och katterna åker upp till Skellet i morgon. Håll tummarna för lyckad resa och att askmolnen är lååångt borta!

Har inget krut i uppkopplingen kvar den här månaden så det blir inga bilder.
Ha en härlig morsdag, säger mamman som blev uppvaktad med presenter både i fredags och idag :)


Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Nu kommer ni senarte i dag - lycka till med resan och välkomna....

2011-05-30 @ 06:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback