Nä så var det nog inte...

Det där med att va så upptagen att jag inte hann skriva.Orken däremot har varit som bortblåst och tänker att de här gnällinläggen i alla fall inte är särskilt roliga att läsa...

På sista tiden har snösmältningen i alla fall kickat igång, den kickade igång mig också (till mina axlars stora förtret) till att hjälpa den lite på traven. Spadar och sopborstar användes flitigt på gården igår, så pass att jag fick frågan om "Gumman tö" kommit på besök. Härligt är det. Idag är det ca 8 grader varmt och solen skiner. Ska nog ta mig en stvapromenad...till jobbet. Hinner inte med någonting känns det som, måste bara passa på att dokumentera lite när det inte är någon annan där.

I övrigt händer inte mycket, teaterkursen som hittils mest bestått av en massa improövningar är nog det som håller mig ovan ytan. Trots att jag varje vecka känner att den är lite väl sent (20-21.30) är det så förbaskat roligt. Gud vad vi skrattar. Snacka om något som ger energi, jag tror faktiskt att jag förstår det där med skratterapi!!!

Idag ska ordningen återtas i badrummet, kattlådan är redan tvättad men golvet och inredningen ska få sig en rejäl skrubbning. Det låter onekligen som att jag tänkt mig att vara oerhört effektiv idag. Få se om energin riktar sig mot mina sysslor (som att läsa de TRE!!!, fattar inte varför jag inte gjort det ännu, sista sidorna i mattelitteraturen) eller om jag råkar såsa bort dagen framför datorn.

Förra söndagen, eller var det lördagen kunde vi äntligen belägra ballan för årets första ballayarre!!

Sevve tyckte att det var något kallt medan pälsbollen (som blivit smal!! pälsstrecket!) njöt.

Jag har under en längre tid försökt övertala en pojke på min avdelning att ge mig en gubbe som han gjort i lera, han fortsätter envist att säga att han vill behålla den själv. Han erbjöd sig dock att göra en annan till mig, en med tröja. Den är ju naturligtvis ocskå fantastisk...men jag hoppas, hoppas att han ska "glömma" kvar den när terminen är slut =p. Den här godingen ska i alla fall få plats på en vägg här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback