Hjälp!

Vad behöver vi egentligen när bebben kommer?? Jag har spanat fram och tillbaka och hittade den här på blocket den står på Lidingö och kostar 1000 spänns med säng, madrass, sidoskydd och skötbord. Tyckte det verkade fiffigt eller är det bara bökigt??


Barnvagn sen!! Jag blir inte klok på detta, visserligen tycker jag ju att en 70-talare är snyggast men den känns ju inte så praktisk. Vi har inte råd att köpa en helt ny vagn och det behövs ju inte heller men jisses vilken djungel det är när man tittar på Tradera/Blocket - har ju ingen som helst aning om vad som är bra eller dåligt!! Vill mest ha en någorlunda snygg vagn som är lätt att köra och packa ihop. Snälla hitta rätt åt mig!!

Kläder är nästa kapitel, hur mycket behövs?? Vad behövs och i vilken storlek?
Behöver jag en resesäng?? Om bebben föds i Skellefteå vart ska den då ta vägen när vi kommer hem från BB?? Tuur att det är tre månader kvar att grubbla!!

Kommentarer
Postat av: hedden

då kan ju bebben komma till mig o ni oxå!!!=)

2010-09-19 @ 16:23:09
Postat av: hanna

Tack! Jag tänkte mest om jag behöver en resesäng till bebben då för den ska ju sova någonstans!!

2010-09-19 @ 17:00:17
Postat av: mammamumlan

Snälla gulle dej! Jag köper en resesäng som vi kan låna mellan alla som vill rå om bebben - och lite bebiskläder oxå och kanske lite tutteflaskor och annat smått och gott - kanske lite tuttar... Fast lillisen kanske suger på tummen.... Allt kommer att gå så bra så - jag tycker att sängen ser jättefin ut - slå till om du behöver hjälp med pengar så kan mamma sponsra...

2010-09-19 @ 17:46:27
Postat av: Idha

Det ordnar sig. Ungen ska förmodligen sova bort första månaden. Då hinner du shoppa kläder i godan ro. Vi hade inte särskilt mycket kläder när Polly föddes, men det var lika bra. Du kommer att få EN HEL DEL! Don't worry.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback