Det rullar på

Tiden bara går och väldigt lite vettigt blir gjort...men Maj blir faktiskt mysigare och mysigare. Eller mysig som i "ett barn som vill kramas och krypa in i din famn och bara ta det lugnt" är hon ju inte. Jag tittar ibland på de första bilderna när hon bara ville vara nära nära och skanar det. Men till saken, hon blir allt mer nöjd och är en glad skit eller rätt så förbannad vilket hon blir då och då oftast för att hon är trött. De senaste nätterna (fyra av fem tror jag) har hon sovit hela nätterna. I morse vaknade hon visserligen klockan fem(!) men somnade tack och lov om igen efter lite mat och lite egenlek mellan mamma och pappa. Gårdagens projekt bestod mest av att själv ta nappen och försöka stoppa in den i munnen och för första gången grep hon tag i sina fötter. Undrar vad den här dagen kan bjuda på? Det är inte riktigt lika varmt idag men vi börjar så smått träna majskkornet på lite ballanhäng...jag lovar snart år hon en egen yatzyrad ;)

Snart är det påsk. Vi brukar oftast i alla fall ha någon liten middagsbjudning men i år verkar det bli en väldigt liten. En arbetskamrat till Jens kommer hit på fredag och käkar men så värst mycket mer blir det nog inte. Mitt hopplösa godissug blir inte bättre av att de säljer lösviktsgodis för 2,88/hg på Superstore...men ska försöka hålla mig till helgen nu. Någon måtta får det ju va!

Funderar lite på en Skellettripp i början av juni. Jens ska förmodligen åka till Holland med jobbet 2-10:e och tänkte att jag och Majskornet kanske kan åka upp själva och så får Jens och katterna komma upp när han är tillbaka. Måste planera lite bara och samla mod för att själv flyga med denna lilla pillriga tjej :) Det vore ju himla roligt att få vara med när Hedvig "får" sitt hus!

Nä snart vaknar mitt hjärta, ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Jaaa försök komma "hem" då Jessen åker iväg - det skulle va så kul och ha en bra dag med Kornet...

2011-04-20 @ 10:19:37
Postat av: heddan

jaaaa jag vill att ni ska komma då o bo hos mig!! om maj har börjat spela yarre då ska jag se till att ha införskaffat ett sånt oxå eller jag köper ett hur som helst för tusan!!

2011-04-20 @ 20:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback