Typiskt Thyra och Adolf

I natt skulle jag, Hedvig och Jens fira nyår på en Finlandsfärja...Jag och Hedden åkte först, direkt från jobbet tror jag. Vi hade ingen hytt men det fixade vi för fyrtio kronor för att vi var ute i så god tid. Jessen kom lite senare, han hade packat katterna och särskilt kattlådan...för katterna fick springa fritt på färjan...ja det var ju inte så värst konstigt eftersom det minsann var hemma hos mamma och Nicke.

Severin som nu hade krympt en aning, han var nog sisådär fem månader stor, sprang omkring på båtgolvet men plötsligt fick jag se!!!! Thyra eller Adolf hade bitit av Severins svans!!!!!  En ganska lång bit svans låg nu alldeles stilla på golvet. Mamman som naturligtvis sympatiserar med sina katter brydde sig inte nämnvärt utan sa bara att jag kunde gå till badrumsskåpet deras för att hämta lite bandage. På vägen till badrumsskåpet håller jag på att stressa ihop för hur jag ska kunna avslöja detta fruktansvärda på min blogg - vad ska Anders och Stefan säga???

Jag kom med ångesttyngda steg slutligen fram till badrummet. Men det är allt bra synd att mamman har ett så förbaskat krångligt skåp - man måste nämligen öppna det med skruvdragare och märkvärdig som hon är duger inget annat än torxbits. Sen var det ju himla synd att skruven var så utsliten för när jag tillslut lite stressad hade fått ut bandage och tre nagelsaxar som var slöa så in i bängen kunde jag helt enkelt inte stänga igen skåpet igen. Det här var dock modern mer intresserad av att hjälpa till med. Oturligt nog var ivrig med skruvdragarn så att hon brände igen hela skåpet.

Sen var det dags för underhållningsmiddag där underhållaren skulle avgöra vilka i publiken som var äldst. Jag väntade med stooor spänning på om de skulle välja Nicke Lundmark eller Stefan Bergh (båda ca 38 år) - Jag hann tyvärr inte få reda på vilken åldring som valdes för då ringde en särskilt irriterande klocka och jag slängde mig upp!!

Go natt kära vänner imorgon ska jag icke börja jobba klockan sju!

Kommentarer
Postat av: heddan

hahaha vart kommer allt ifån kan man undra!!

Postat av: Hanna

Men det där om de elaka katterna var ju inte sååå konstigt (Hihi nu vill mamman slå mig, hårt!)

2010-01-14 @ 22:04:27
URL: http://hannahumla.blogg.se/
Postat av: mammamumlan

Ja du lilla Hanna - drömmar som är som romaner - det har du nog ärvt från mej men det där med elaka katter det har du från pappa! Jag tycker att det där med torxen var väldigt avancerat... Kramar från mamsen

2010-01-16 @ 13:19:21
Postat av: Anders och Stefan

Det var väl tur att det var en dröm - annars hade vi inte varit nådiga! :-)

2010-01-18 @ 20:28:34
URL: http://nudies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback