oj då...

Jaha...nu har jag inte mobilbloggat heller.
Det har kanske hänt lite för mycket :)

Vi velar fram och tillbaka i vilken stad vi vill bo. Eller egentligen är det ju så att Skellefteå som stad lockar väldigt lite. Däremot lockar familj och bostadspriser väldigt mycket. Vi har inte bestämt oss alls men jag tänker nog jobba minst ett halvår till på "mitt jobb".

Något annat vi velat fram och tillbaka över är frågan om att ha världens tjockaste TV eller en i en annan viktklass. En tidig julklapp från Jens föräldrar (tack M & B) fick avgöra. Det blev en tunnis. En jättetunn tunnis. Vår gamla mätte 60 cm den nya endast 3 det kan man väl kalla effektivisering av yta. Nu när kvadratmeterpriserna i Stockholm är så hutlösa! Den nya tunnisen är redan rätt så berest, den har fått åka både rulltrappa, hiss, pirra, tunnelbana och Lidingöbana detta är mer än vad vår gamla fått uppleva under en hel livslängd kan jag nog lova. Endast en riktig stolle åker tunnelbana med hundra kilo TV menar jag och stollar är vi ju som bekant inte ;)

Maj det lilla grynet går bättre och bättre. Hon tog en liten paus där efter några störtlandningar men nu går hon små sträckor. Hon siktar in sig på små hållpunkter så hon promenerar inte helt planlöst ännu men det kommer väl. Igår fick hon premiärgå på superstore - med knöliga tossor på fötterna behhövde hon dock en mammas hand.

Idag har jag bakat bullar, blev vaniljbullar med saffransdeg - hoppas de ska smaka. Flottiga är de då så det förslår!!

Snart jul och ännu mer snart 1-årsdag för litet majskorn. Konstigt.
God tisdag på er.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gahh!! Hade inte skrivit en enda lång textmassa!!

Postat av: mammamumlan

Underbara ni! Hoppas att ni kommer hitåt - låter lite hoppfullt iaf...

2011-11-29 @ 13:26:14
Postat av: jimmie

det låter fruktansvärt skönt att flytta till skellefteå.. skönt att komma till en annan rytm. själv är jag på väg till gotland efter amsterdam, oslo, stockholm. tre veckor då jag skall andas.

2011-11-30 @ 19:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback