kommer kanske hem nästa helg!

Så har ännu en vecka rusat iväg. Jessen har varit här hela veckan och gjort praktik på Lidingö tidning där han trivts bra och fått flera bilder publicerade. Jag har haft en extremt trött vecka - halvsjuka barn på jobbet och två nya som haft sina första dagar utan föräldrarna. Veckan som kommer kan bli intressant, min kollega är sjukskriven pga en operation och vi ska ha vikarie i flera dagar...håll alla tummar för att barnen inte blir helt uppskruvade. Annars trivs jag så bra, det är roligt att gå till jobbet och jag ser fram emot den tid som kommer nu då vi kan förstärka vårt pedagogiska arbete och inte bara passa barn!

I dag ska jag och Jens (om inte Moto Gp:s dragningskraft blir allt för stor) på födelsedagskalas hos mitt numera tvååriga kusinbarn Karla, hoppas på gott fika och en mysig eftermiddag!

Igår var Jens och jag på bio...hör och häpna så tog vi bilen och hittade på en gång till Kungens kurva (var bara heron som visade föreställningen) vi såg "a guide to recognizing your saints" som vi hört så mycket bra om. Vi blev båda lite besvikna dock, jag upplevde inget nytt sätt att se på världen och det kändes mest som en inledning, tyvärr kom aldrig den riktigt tankevärda avslutninge. Den var inte dålig men hade hoppats på mer.

Nu ska jag fixa frulle och hålla tummarna för att jag får vara ledig klämdagen (valborgs) så att jag kan få en långhelg hemma i Skellefteå och i Hjoggböle med Akitas nya valpar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback