smart???

Ibland så undrar jag ju. Jag vet inte riktigt om det var en så bra idé det här.
I morgon kommer Anna, Kim och Alin på fika, jag tänkte baka bröd och en bärpaj. Det låter väl smaskens.
Nu är det så att jag fick en sån fin brödbok av mamma för några år sedan och vill ju använda den. Jag har hittat ett majsbröd som ser gott ut.
Nu till kruxet, jag är inte särsklit noggrann...receptet är skrivit i gram och jag har ingen våg. Jag har omvandlat på nätet och höftat lite, tänkte att polenta kanske väger som fruktsocker ungefär...haha. Nu ska polentan och fördegen vila över natten, vi får se hur det går. Ja just det jästen sen...det skulle va 10g och jag tog nog ungefär 10g...men av torrgäst det är ungefär som 50 g vanlig, jag undrar om jag kommer att få en jäsexplosion i kylen....

I morgon får vi väl veta...

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Ja nog lät det lite spännande med din bakning - men jag tror att det blir toppen. Heter den "ALIN" och vilket kön är denna person?

Kramar från mamman

2009-03-01 @ 10:13:02
Postat av: Hanna

Haha...jag har skrivit fel...Alvin ska det vara och det är en liten pojke.

2009-03-01 @ 12:19:21
Postat av: heddan

haha jag tyckte att mamman va lite pinig som frågade vad alin var för namn jag tänkte att det är nog en tjej från ditt jobb..haha

2009-03-01 @ 18:35:08
Postat av: Hanna

haha..typiskt piniga mamma ;)

2009-03-01 @ 18:50:47
Postat av: Pappa

En våg med gram i nggranhet blir det på 31 årsdan om jag kommer ihåg det . Påminn mig i november.

2009-03-02 @ 14:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback