Lever loppan på loppis!

Eller nja...jag gillar ju att gå på loppis men den här där vi själva stod för typ en åttondel av loppisen var inget vidare. I Torsvik var det adventsloppis idag och Jens och jag hade plockat ihop vårt bästa skräp för att tömma förråden lite. Loppisen skulle börja kl 10:00 och vi var väl där ganska precis, vi hade ju då vanan trogen dragit ut på tiden lite så när vi anmälde oss så var alla inomhusplatser bokadde. Tur var väl att det bara var ett par minusgrade och lite småsnö...Jens hade blivit kallad till typ en arbetsintervju för ett ganska bra jobb och behövde vara i Vasastan kl 12. Så där fick jag höggravid och påpälsad stå på vår utomhusloppis...när Jens kom tillbaka kl 13 ca hade jag sålt en sak, en reflexälg för fem kronor...dessutom till ett gammalt förskolebarn vars mamma antagligen kände sig tvungen att handla av en stackars höggravid halvbekant utan loppiskö!
Det blev lite bättre sen men det var faktiskt bara tack vare våra bordsgrannar som hade en mamma som handlade ivrigt av oss. Till råga på allt prutade hon på våra priser åt fel håll, sa vi 75 fick vi 100. Haha ja lite skrot blev vi av med och det var lite småroligt, men nästa gång blir det nog en sommarloppis som förhoppningsvis någon besöker!!

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Men stackars dej att stå så där - hur mycket drog ni in totalt då? Vad var det för jobb Jessen var på intervju för?

2010-12-06 @ 07:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback