Solhatt, solkatt och brandrök

Denna sköna lördag har bjudit på solhattspremiär för den lilla:

Solmys för den hårigaste med favoritmusen:

I övrigt smyger Jens och jag runt tyst som attan i lägenheten och småkikar vääääldigt diskret genom fönstren, det är nämligen städdag på gården idag. Som vanligt har vi en mängd olika ursäkter för att inte delta men den främsta är ju banne mig att vi inte är med i bostadsrättsföreningen eftersom vi bara hyr :) Jag smög mig ner med barnvagn förstås för att köpa nödproviant till fångarna. Det luktade bra med rök när jag kom ut och jag funderade på varför de tagit in en stor container för grovsopor om de ändå tänkt elda upp allt. När jag kom tillbaka fick jag svaret, det var inte riktigt meningen...brandkåren fick rycka ut med storslangen! Tänk vad spännande för en stackars föräldraledig mamma som annars mest funderar på vad grannarna håller på med :p

Maj har även burit kortkort dagen till ära. Jag trodde att detta var en liten klänning men det vette tusan...

 

Trevlig lördag!

 


Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Men stackars Maj - det där måste ju vara ett förkläde....

2011-04-16 @ 15:11:30
Postat av: Hanna

Ja du borde ju veta det är ju du som köpt det!

Postat av: mammamumlan

Ja nog köpte jag den som en liten klänning men det vette tusan - inte ser det då ut som en så´n men hon är ialla fall söt i den!

2011-04-16 @ 17:33:37
Postat av: heddan

haha sötMaj med lillklänningen!!

2011-04-17 @ 17:00:04
Postat av: mammamumlan

Egentligen är det ganska synd om Maj - Tokmormor köper miniklänningar och maximössor - men allt i bästa välmening...

2011-04-18 @ 08:40:48
Postat av: lovisa

ahah va söt :D

2011-04-18 @ 09:04:57
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback