Bakslag

Igår kom vårt första bakslag...efter att jag i onsdags skrytit på fejjan om att vi börjat få kläm på det där med nattning fick jag svälja det igår. Som vanligt tog sötnosen ett bad, åt från flaskan i sängen men sen började det...hon blev skitförbannad. Så arg att hon skrek sig svettig och vägrade somna. Hon somnade tillsist, faktiskt inte så mycket senare än vanligt men det var ju inte riktigt lika mysigt med nattning med en argbigga i stället för en ängel!
Andra bakslaget kom i natt. Vid femtiden vaknade Majskornet för att äta och fick då också rackarns ont i magen (tror jag)...för första gången bara skrek hon och var näst intill otröstlig. Detta har aldrig hänt nattetid tidigare, jag fick gå runt med henne en stund och tillsist somnade hon om på mitt bröst...hon fick sova där resten av natten. Som tack för att hon bråkat under natten fick vi sovmorgon, klockan var faktiskt 8:45 när vi vaknade nästa gång.
Jag är lite trött och grining idag men tänker på alla stackare som har jobbiga nätter nästan varje natt, låt oss hoppas att detta var en engångsföretelse för oss.

Nu sover grynet i vagnen på ballan i den vidriga snöstormen :)

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Ja dessa små sötnosar - de gör som de vill och vi älskar dem ändå - inte är det så lätt att vara liten och inte ens själv veta varför man är arg - kan vara ett släktdrag...

2011-02-11 @ 16:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback