Vårsol

Äntligen skiner solen! Det är visserligen lite kyligare än tidigare dagar idag men solen strålar och himlen är klarblå. Maj sover ute på ballan och t om S-katten har vågat sig ut. Han var visserligen bara ute i 30 sekunder men stort i alla fall. I dag/kväll kommer Martin och Birgitta ska bli roligt att få dela med sig av vår Maj! Något vi glömde var att be dem hämta upp rolliken (stavas ddet så och är det någon annan än min familj som vet vad en rollik är?). Vi kanske kan deala med nästa släkting som kommer att denna tar med das rollik på flyget och blir hämtad på Arlanda?

Dagarna börjar bli lite mer långsamma nu, jag känner stoooor beundran för alla som är arbetslösa och "bara går hemma" jag börjar snart klättra på väggarna och då har jag ju ändå världens sötaste lilla tjej här hemma!! Det känns bra att fått lite annan mammakontakt genom föräldragruppen. Vi ska träffas igen på torsdag och promenera och kanske fika också. Förra veckan invarderade vi mammor och bebisar Ansgarskyrkans café (där får nämligen barnvagnar komma in)...haha tur att det inte var så trångt för vi gjorde en rejäl krans av barnvagnar.

Något annat som börjar kännas besvärande är att jag är tjock och dessutom rätt sunkig. Är konstant hungrig och går och skåpäter, måste ta tag i det där. Längtar efter att träna men det ska kanske börja gå snart. Undra om man kan få friskvårdsbidrag från jobbet fast man är mammaledig?

Snart möjligt?


Kommentarer
Postat av: pappa

jag tror rolliken är med

2011-03-15 @ 10:21:53
Postat av: mammamumlan

Ja si tjock är du då definitivt inte - du är snyggare än nånsin men jag förstår att du blir uttråkad av att "bara" vara mamma - känner igen det där... Hoppas papi har rätt att Rolliken är med...

2011-03-15 @ 10:42:36
Postat av: Heddan

ååååå,jag svarar inte på den frågan ännu, fasen jobbigt att släpa på rolliken på flygbussen o allt o hur fasen ska jag packa den, jag tror inte att den går som handbagage?! jag har ju köpt en sandlåda till Maj borde inte jag komma undan rolliken?!!

2011-03-15 @ 22:22:25
Postat av: Idha

TJOCK?! Har du sett mig? :) Ta det lugnt, Hanna! Du verkar ju tappa kilon i ett rasande tempo. Snart är de borta.

Postat av: j

Hedvig: Maj vill ha en 47 tums LED 3D-TV. Fimpa sandlådan och satsa på en sån i stället.

2011-03-19 @ 23:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback