Sköna Maj!

I enkel bemärkelse måste jag nog erkänna, min finaste åretruntmaj är en riktig skönhet men den där som bara kommer 31 dagar om året, nja. Idag har det snöat en liten stund och regnat och bara varit sisådär tre grader varmt, fy tusan. Har tryckt inomhus hela dagen. Hela lilla familjen tänkte göra premiär på öppna förskolan men huvudvärk och skitväder tog död på lusten, det får bli en annan gång.

Månaden inleddes icke med demonstrationer för vår del dock med mitt första kanelbullebak ever...

En plåt med kanelbullar och en med choklad...inget för torrbollar som gillar torrbullar :) Massa smet och riktigt goda!

Fika med Anna och Kim med deras fina barn och lekstund på stadsmuseét hann vi med innan det blev ny månad och den nya veckan inleddes med massage i Hagsätra för mig och J. Maj har för övrigt lärt sig att backa med rolliken, genom hela köket framåt går det lite sådär.

Ett utlovat filmklipp kommer här, den lilla gör stora framsteg i ätandet och slukar med stor iver sin smakportion som fortfarande bara bestått av potatis.

 


Ni kan ju strunta i att titta på mamman när hon är i bild :)

Kommentarer
Postat av: mammamumlan

Men det syns ju att hon njuter av det hela... Gullipetittan våran...

2011-05-03 @ 14:33:52
Postat av: heddan

hoppas att det finns kvar bullar då jag kommer! vad roligt det är med filmer på Maj, hon har blivit jättestor ser man ju, gullMaj!

2011-05-03 @ 20:42:21
Postat av: soffan

bullarna såg farligt goda ut! Å Maj verkade tycka potatis var gott...=)) Sköna Maj välkommen...och så blev de kallt som attan! tur ni har en egen solstråle!

Postat av: Rebecka

Bullarna såg ju kanongoda ut!!

Vad duktig du är!! :)

Recept på bullarna med choklad, är det ngt man kan få? ;)

Ja, det är tur att ni har eran solstråle Maj, när majvädret ute sviker!!

Kram!!

2011-05-04 @ 09:36:36
URL: http://entrollgummasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback